اجاره کلایمر بهتر است یا تهیه داربست؟ ‏
نوشته شده توسط : فرهاد محمدی زاده

اجاره کلایمر بهتر است یا تهیه داربست؟

کلایمر و داربست هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ مزایا و معایب باهم متفاوت هستند. به عبارت دیگر آن‌ها از نظر کاربرد و فعالیتشان در ساختمان سازی، یک نقش مشابهی را ایفا می‌کنند. یعنی کارفرمایان چه از کلایمر و چه از داربست، برای کار در ارتفاعات بهره می‌برند. در حقیقت با استفاده از این تجهیزات، می‌توان به ارتفاعات ساختمان‌ها برای نما کاری، آجر کاری، تعمیر، بازسازی و … دست یافت. شما برای دسترسی به ارتفاعات یک ساختمان، دو گزینه دارید. اجاره کلایمر و خرید داربست دو راه پیش روی شما هستند. زمانی که شما به عنوان یک کارفرما یا سرمایه گذار، یک پروژه ساختمانی را شروع می‌کنید، در پی پیدا کردن روشی هستید که هم از لحاظ قیمت و هم از نظر زمان به صرفه باشد. اجاره کلایمر و خرید داربست نیازمند بودجه متفاوتی هستند. دو تفاوت عمده این دو محصول شامل توضیحات زیر است:

 قیمت مناسب‌تر

در مورد هزینه خرید داربست، باید گفت که هر چقدر ساختمان شما ارتفاع بیشتری داشته باشد، شما برای دسترسی به نقاط بالایی نیاز به داربست‌های بیشتری دارید. به همین دلیل مجبورید که داربست‌های زیادی تهیه کنید و بابت آن‌ها پول زیادی از جیبتان برود! همچنین اگر بخواهید از داربست استفاده کنید، در زمان استارت پروژه نمی‌توانید قیمت ثابتی را برای خرید داربست در نظر بگیرید؛ چراکه ممکن است در طول پروژه احتیاج به اصلاحات یا گسترش‌هایی وجود داشته باشد. به دلیل همین تغییرات در پروژه، هزینه نهایی با هزینه اولیه کاملاً فرق دارد. اما با اجاره کلایمر هزینه‌های شما ثابت خواهند ماند. به بیان ساده‌تر، شما با اجاره یک کلایمر و پرداخت یک هزینه مشخص می‌توانید تا آخر ساختمان سازی، کارهای خود را با آن انجام دهید و در زمان خود نیز صرفه جویی کنید. بنابراین قیمت اجاره کلایمر برای شما به صرفه تر است.

ایمنی بالاتر

همچنین همان‌گونه که گفته شد، کلایمرها در مقایسه با داربست‌ها از ایمنی بالاتری برخوردار هستند. سالانه به دلیل عدم وجود ایمنی مناسب و کافی، تعداد زیادی از کارگران ساختمانی از دنیا می‌روند یا به انواع آسیب‌های حرکتی مبتلا می‌شوند. این خسارات به دلیل آن است که کارگران مجبورند با استفاده از داربست، به ارتفاعات ساختمان دست پیدا کنند. یک کارگر بی‌نوا در فضای کوچک داربست نمی‌تواند کارهای خود را به راحتی انجام دهد؛ بنابراین ناچار است خود را خم کرده و در معرض خطر قرار دهد! اما اجاره کلایمر در تهران، ایمنی را افزایش می‌دهد. در حقیقت یک کارفرما با اجاره کلایمر به کارگران اجازه می‌دهد در فضایی مناسب  به کار کردن بپردازند. همچنین ابزار و مصالح نیز خیلی راحت و با حداقل آسیب جابجا می‌شوند. با توجه به توضیحات گفته شده، هزینه نهایی به کارگیری کلایمر پایین‌تر از داربست است؛ چراکه یک کارفرما با اجاره کلایمر، می‌تواند هزینه‌ها و نگرانی‌های ناشی از درمان کارگران آسیب دیده را حذف کند. پس همانطور که به نظر می‌رسد و شما هم متوجه شده‌اید، اجاره کلایمر در تهران از هر لحاظی بهتر از استفاده از داربست است. 





:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: